Współcześnie coraz popularniejsze w Polsce są motocykle. Oznacza to oczywiście, że producenci motorów zwiększają swoją sprzedaż. Z drugiej jednak strony w branży bardzo szybko rośnie konkurencja. A konkurencja prowadzi do pojawienia się konieczności prowadzenia działań zmierzających do zwiększenia liczby sprzedawanych motocykli. Poszczególni producenci podejmują bardzo różne działania. Jedne skutkują lepszymi efektami, inne natomiast są znacznie mniej skuteczne. Można oczywiście opisać pokrótce wszystkie metody, nawet te mało skuteczne, warto jednak skupić się na tych najpopularniejszych, bo najskuteczniejszych sposobach. Jakie to sposoby?
Otóż pierwszym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż motocykli, jest reklamowanie się. Reklama musi oczywiście być dostosowana nie tylko do możliwości i potrzeb danego producenta motocykli, ale także do potrzeb klientów. Poszczególni klienci są bowiem skłonni ulegać namowom reklam różnego typu. Reklamy są tak różne, że do każdego klienta można trafić. Wystarczy wymienić reklamę w telewizji, w radiu, w prasie, a także w przestrzeni miejskiej, jak choćby bilbordy, plakaty, itp. Można też wspomnieć o reklamie z wykorzystaniem metod tzw. marketingu bezpośredniego.
Innym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż motocykli, jest dostosowanie charakteru motocykli do oczekiwań klientów. Oczekiwania klientów są kierunkowskazem pokazującym, w jakim kierunku powinna iść produkcja motocykli. Chodzi o charakter i funkcje motocykli. Chodzi też o to, jakie mają być „osiągi” tych motocykli, a także, jaka powinna być ich optymalna cena. Wszystkie te szczegóły są bardzo ważne, bowiem nie dostosowanie charakteru motocykli do oczekiwań klientów wpływa negatywnie na liczbę sprzedawanych sztuk motorów.
Trzecim sposobem na to, Jak zwiększyć sprzedaż motocykli, jest organizowanie promocji. Chodzi tu przede wszystkim o modele motorów, pochodzące z danego rocznika. Pod koniec roku większość producentów organizuje obniżki cen, które mają na celu sprzedanie jak największej ilości sztuk motorów z danego roku kalendarzowego. Takie promocje najczęściej pojawiają się na rynku w grudniu oraz w styczniu następnego roku. Wówczas wyprzedaż danego rocznika osiąga swoje apogeum.