Z tego powodu firmy roznoszące ulotki reklamowe występują w Polsce coraz liczniej. Działają one na dwa podstawowe sposoby. Pierwszym i najpopularniejszym z nich jest zatrudnianie pracowników rozdających takie ulotki w miejscach uczęszczanych przez dużą liczbę ludzi, np. centrach handlowych, skrzyżowaniach ruchliwych ulic, okolicach dworców i przystanków, itp. W ten sposób ulotki reklamowe wraz z zawartą w nich treścią o charakterze marketingowym trafiają bezpośrednio do rąk potencjalnych odbiorców usług.
Drugą metodą, również często wykorzystywaną, jest roznoszenie ulotek na osiedlach mieszkalnych, poprzez umieszczanie ich w skrzynkach na listy lub specjalnie do tego przeznaczonych koszykach. Metoda ta jest również skuteczna, jednakże ma dwie podstawowe wady. Po pierwsze obecnie w większości bloków mieszkalnych zainstalowane są domofony, powodujące, że osoba obca nie może dostać się do środka lub ma z tym duży problem. Drugim mankamentem jest brak kontroli nad liczbą faktycznie przeczytanych, a więc prawidłowo wykorzystanych, z punktu widzenia reklamodawcy, ulotek.
Firmy dystrybuujące Ulotki reklamowe mogą specjalizować się w tej jednej działalności, lub też prowadzić wiele rozmaitych czynności związanych z marketingiem. Reklamodawcy mogą też posiadać własne zespoły lub grupy wyspecjalizowane w dystrybucji materiałów propagandowych, bez konieczności zatrudniania firmy z zewnątrz. Każdy rodzaj i forma działania jest skuteczna w rozmaitych okolicznościach. Wybór taktyki należy do reklamodawców.