Większość firm o zasięgu regionalnym lub ogólnokrajowym organizuje regularnie imprezy firmowe. Jest to okazja do integracji personelu firmy, do promowania jej marki oraz usług wśród osób postronnych, a także do świętowania firmowych sukcesów czy innych okazji. W każdej sytuacji korzystne jest, jeśli impreza firmowa jest wzbogacona przez gadżety, które nie tylko umilają czas osobom obecnym na imprezie, ale także promują firmę. Takimi gadżetami może być bardzo wiele przedmiotów, jednym z nich są bez wątpienia czekoladki.
Są to gadżety powszechnie lubiane, dlatego ich obecność na imprezie firmowej powinna każdemu sprawić przyjemność. Czekoladki reklamowe są też gadżetami spełniającymi oba powyższe warunki.
Jeśli chodzi o samą imprezę, jak wiadomo obfity poczęstunek jest zawsze mile widziany. Czekolada zaś należy do najbardziej lubianych wyrobów spożywczych. Jednakże ważniejsza jest rola reklamowa czekoladek. Jeśli są to gadżety reklamowe, noszą specjalne nadruki na opakowaniach lub sreberkach (w zależności w co są opakowane). Nadruki te mogą wyrażać strategię firmy, jej profil działalności, albo po prostu przedstawiać i promować samą nazwę oraz logo. Logo jest elementem, który najczęściej widnieje na takich opakowaniach. Nazwa firmy jest zwykle w logo zawarta, dlatego element ten stanowi dobre połączenie promocji nazwy z interesującym motywem graficznym. Dlatego czekoladki reklamowe takie logo z reguły noszą.
Inne motywy graficzne również mogą się znaleźć na nadruku. Wszystko zależy od kreatywności producenta i zamawiającego. Obecność na imprezie czekoladek produkowanych w celach reklamowych może być też podyktowana chęcią omówienia strategii wprowadzenia ich na rynek lub przedyskutowania prezencji opakowania, kształtu samych czekoladek, itp. Wszystkie te kwestie są bardzo ważne i należy je dokładnie omówić przed podjęciem działań dystrybucyjnych na szerszą skalę.
Czekoladki reklamowe na imprezach firmowych pełnią zatem podwójną funkcję. Obie składowe tej funkcji są ważne, ale nie można zapominać o marketingu – wszakże jest on konieczny, aby firma przetrwała.