Obecnie bardzo istotnym elementem prowadzenia każdej działalności gospodarczej jest marketing. Bez prowadzenia odpowiednich działań reklamowych, dostosowanych do zakresu i charakteru firmy, trudno mówić o rynkowym sukcesie i pozyskiwaniu nowych klientów. Wśród działań reklamowych i marketingowych, które prowadzi wiele firm różnych branż, wymienić można dystrybucję gadżetów reklamowych. Są to różnorodne przedmioty, które, dzięki walorom wizualnym oraz innym pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów i zainteresować ich daną firmą oraz jej ofertą. Ich popularność wśród reklamodawców jest duża właśnie ze względu na wielość możliwych zastosowań. Używają ich w marketingu różne firmy, w tym m. in. banki.
Wśród gadżetów używanych w reklamie przez banki wymienić można czapki z nadrukiem. Potencjalni klienci zatem chętnie je przyjmują, bowiem przydają się one w bardzo wielu sytuacjach życia codziennego (np. gdy jest zimno). Upominek taki to doskonała metoda na zainteresowanie człowieka danym bankiem.
Banki bowiem najczęściej po prostu rozdają czapki z nadrukiem. Rozdawanie, aby było maksymalnie skuteczne, powinno odbywać się w miejscach ruchliwych, jak np. centra miast, główne skrzyżowania, okolice miejskich zabytków czy innych ważnych punktów, ale także miejsca, gdzie ludzie przybywają, aby odpocząć, mając czas wolny od pracy, jak parki czy centra handlowe. Rozdawanie w takich miejscach jest warte przedsiębrania.
czapki z nadrukiem mogą być też dystrybuowane wśród uczestników imprez plenerowych, jak koncerty czy festyny. Banki często są organizatorami takich imprez, albo ewentualnie sponsorami. Natomiast gadżety, o których mowa, noszą nadruki, które reklamują banki skutecznie.
Banki są ogromnymi firmami, które mają pieniądze na marketing. Dlatego mogą sobie pozwolić na rozdawanie gadżetów takich jak wspomniane czapki masowo. Tym bardziej, że marketing taki to opłacalna inwestycja, jak wykazano wyżej.